Verder zoeken

Contract Medewerker Zakelijke Financieringen

De functie

Ben jij op zoek naar een afwisselende baan voor 32 uur per week in een klein, gedreven team binnen de financiële dienstverlening? Heb je ervaring met contracten opstellen, administratie en contractbeheer in de zakelijke financieringsmarkt? Ben je goed bekend met bijvoorbeeld het uitwinnen van zekerheidsrechten. Ben je gewend hierover contact te hebben met advocaten, voor het opstellen van een juridische casus rondom bijvoorbeeld beslagleggingen?  Dan is dit de baan voor jou. Dit is wat deze vaste baan inhoudt:

Je gaat, ter ondersteuning van de Sales en de Directie, het gehele proces en administratie rondom financieringsaanvragen ten behoeve van ondernemers en het daaropvolgend contractbeheer verzorgen. Dit vergt niet alleen administratieve kwaliteiten maar ook juridisch inhoudelijke kennis. Je doet alle administratieve en juridische zaken rondom contracten. Vanaf de aanvraag en opstelling tot en met het beheer en het proces rondom beslagleggingen.

De contractpartijen zijn ondernemers, borgstellers etc. Het is daarom wenselijk dat je enige kennis hebt van verschillende bedrijfsvormen (zoals BV, VOF, aandeelhouders etc.).

Na goedkeuring van de aanvraag zorg jij ervoor dat je over alle benodigde stukken en gegevens voor handen zijn voor het contract. Je bent in dit proces ook verantwoordelijk voor het kredietwaardigheidschecks ten aanzien van alle betrokken partijen. Het proces is complex, want er zijn soms meerdere contracten nodig voor verschillende partijen rondom 1 financieringsaanvraag.

Na de ondertekening van de contracten, registreer je alles nauwkeurig in het daarvoor bestemde financiële systeem. Het is jouw taak om ervoor te zorgen dat alle wettelijk benodigde informatie van alle partijen gedigitaliseerd is, en in het systeem zijn bijgevoegd.  

Er ligt ook nog een uitdaging in het controleren van reeds lopende ingevoerde contracten. Het is jouw taak te zorgen voor een compleet digitaal dossier. Daarnaast houd je ook de contractuele afloopdata in de gaten. Je werkt samen met debiteuren beheer over aanmaningen en betalingen. In deze rol is het van groot belang dat je goed samenwerkt met alle betrokken collega's rondom een financieringsaanvraag. Waar nodig werk je samen met een (externe) jurist en de directie om ervoor te zorgen dat alle contracten aan de wettelijke regelgeving blijven voldoen.  

Kortom: je bent van A tot Z verantwoordelijk voor het administratieve proces: vanaf de financieringsaanvraag tot en met de uiteindelijke overeenkomst. In deze baan wordt ook van jou verwacht dat je meedenkt in processen en administratieve inrichting. Het betreft een zelfstandige functie en je rapporteert aan de directeur. 

In grote lijnen worden dit jouw taken:

  • Het opvragen / verzamelen van benodigde informatie voor de financieringsaanvraag en het dossier (interne en externe partijen).
  • Het zelfstandig opstellen van correspondentie naar betrokkenen, o.a. de belastingdienst, leningnemers en borgstellers.
  • Het aanvragen van BKR/VIS toetsingen.
  • Het uitwerken van de financieringsovereenkomsten.
  • Het invoeren van contract gegevens en bijbehorende documentatie in het CRM systeem.
  • Het samenstellen van fysieke en digitale dossiers.
  • Het voeren van een correcte en nauwkeurige administratie. 

De organisatie

Onze opdrachtgever speelt optimaal in op bedrijf financieringsbehoeften van ondernemers in de Benelux.

Jouw profiel

Je past binnen deze organisatie als jij de volgende persoonskenmerken hebt:

  • Je hebt een open en ondernemende persoonlijkheid. Je kunt je goed handhaven binnen een kleine onderneming, waar je zelfstandig werkt en eigen verantwoordelijkheden hebt.
  • Je bent communicatief en sociaal vaardig. Je bent niet bang om een weerwoord te geven ten aanzien van het proces en administratie waar jij verantwoordelijk voor bent. 
  • Je bent juridisch inhoudelijk goed onderlegd met betrekking tot financieringscontracten, om gesprekken te voeren en casussen te bouwen, waarover je contact hebt met advocaten en de directeur. 
  • Je hebt een flexibele werkinstelling met een hands-on mentaliteit. 
  • Je past je snel aan binnen een klein team financiële specialisten van HBO niveau.
  • Je kunt goed werken binnen een informele 'start-up' sfeer.
  • Je bent een self starter: je hebt weinig sturing nodig. 

Wij beoordelen jouw CV verder op onderstaande punten:

  • Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding in een financieel juridische richting.
  • Je hebt bedrijf juridische kennis ten aanzien van bedrijfsvormen, vertegenwoordigers en inhoudelijke artikel kennis m.b.t. financieringscontracten voor ondernemers.
  • Je hebt 3 à 5 jaar relevante werkervaring binnen de commerciële financiële dienstverlening ten behoeve van ondernemers.

  • Je kunt aantonen dat je ervaring hebt met contractopstelling en beheer in de financiële branche voor ondernemers.
  • Je bent bedreven in het werken met geautomatiseerde systemen en je pakt nieuwe systemen snel op (Microsoft Windows en financiële ERP/CRM systemen).
  • Ervaring met het onderhouden van externe (klant) contacten. 
  • Je kunt direct of binnen een week beginnen na de interview rondes.

Het aanbod

Je gaat werken in een historisch pand in het centrum van Den Haag op 10 minuten lopen vanaf Den Haag Centraal. De lunch wordt dagelijks kosteloos verzorgd en er wordt ook gezamenlijk geluncht. Er heerst een informele 'can do' werkmentaliteit en je maakt deel uit van een klein en gedreven team dat loyaal is aan het bedrijf en de diensten.

  • Deze functie is voor 32 uur per week. De voorkeur is een uren verdeling over 4 of 5 dagen.
  • De salaris indicatie ligt tussen € 2.500 en maximaal € 3.000 op basis van 40 uur. Verdien je meer en voldoe je aan de gevraagde eisen, solliciteer dan ook!
  • Je gaat eerst werken via een detacheringscontract via Exact personeelsintermediair.  De opdrachtgever wil jou graag zelf in dienst nemen na een afgesproken periode.

De interview rondes bij deze werkgever worden begin mei ingepland. Ben jij, na deze interviews, de geschikte kandidaat? Houd er dan rekening mee dat je direct moet kunnen beginnen. Bij aanname wordt door Exact een VOG procedure opgestart.

Dus, ben jij de Medewerker Financieringen die ervaring heeft in een vergelijkbare baan? Stuur dan nu jouw CV met een toelichting. Wil je eerst meer informatie? Neem dan contact op met Peggy Kooper, 070-362 47 36. Zij staat je graag te woord. 

Deze vacature heeft ExacPI vacaturenummer 1747.

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met:
Exact personeelsintermediair Den Haag
Peggy Kooper
Recruitment Consultant
070-362 47 36
06-29 53 71 53




Verder zoeken