Verder zoeken

Marketing Performance Analyst

De functie

De Marketing Performance Analyst gaat werken bij Samsung en ondersteunt stakeholders bij het meten van hun prestaties door het opstellen en aanleveren van een marketing gerelateerd KPI-rapport. Hiervoor gebruik je analyse tools zoals Tableau, Qlik, PowerBI.  Dit ga je doen:

De Business Intelligence Specialist (Marketing Performance Specialist) maakt deel uit van het Consumer Market Insight team. Je werkt nauw samen met de eindverantwoordelijken van de marketing communicatiekanalen, zoals Digital, CRM, Social Media, PR en Event en belanghebbenden in het bedrijfsleven.

Jij gaat hen ondersteunen bij het meten van hun prestaties door het verschaffen van een marketing gerelateerd KPI-rapport. De gerelateerde gegevens en prestaties geven een goed inzicht om, op feiten gebaseerde en gegevensgerichte, beslissingen te nemen. Elke stakeholder krijgt een beter inzicht in de geleverde prestaties en kan, waar nodig, prioriteiten stellen en zich concentreren op marketingcommunicatie.

Je wordt verantwoordelijk voor de volgende taken:

  • Marketing Performance (KPI) management en rapportage;
  • Centraal verzamelen, organiseren, analyseren, rapporteren en interpreteren van KPI-gegevens op basis van KPI-framework. Deze KPI's worden vanuit Korea aangegeven;
  • Bouwen, onderhouden en verbeteren van het gegevensplatform;
  • Beheer van KPI-rapportage en analyse hulpmiddelen (zoals Tableau, Qlik, PowerBI) voor het bieden van self-service en op maat gemaakte BI-omgeving (dashboard);
  • Bedienen van Dashboards (bouwen, visualiseren en accountbeheer);
  • KPI-data-analyse ter ondersteuning van data gedreven besluitvorming;
  • Je monitort marketingprestaties en vertaalt KPI-data in bruikbare inzichten om actiepunten te definiëren;
  • Ondersteuning voor ad-hoc gegevensverzoek en analyse;
  • Je legt bevindingen op een structurele manier uit zodat een juiste beslissing genomen kan worden.

De organisatie

Je gaat werken bij Samsung; één van de absolute A-merken in de internationale technologische wereld. Hier kun je je ontwikkelen en doorgroeien. Daarnaast krijg je een mooi arbeidsvoorwaardenpakket en kun je top bonussen verdienen! Jouw werkplek is in Amsterdam-Schiphol. De cultuur is dynamisch, innovatief en ambitieus.

Jouw profiel

  • Een afgeronde HBO Bachelor is een must!
  • Ongeveer 2+ jaar ervaring in een relevante BI-rol vind wij heel fijn!
  • Data- en Dashboard-managementvaardigheden met Access, SQL, PowerBI, Tableau en QlikSense zijn jou goed bekend;
  • Je heb kennis over het omgaan met analysetools zoals R, Python en Matlab is een pre, ook ben je sterk in Excel.
  • Moedertaal Nederlands en vloeiend in Engels;
  • Je beschikt over sterke analytische, interpersoonlijke en multitasking-vaardigheden;

Samsung DNA, daarmee bedoelen wij: flexibel, dynamisch, proactief en je bent een team player.

Het kan voorkomen dat je af en toe naar België moet reizen.

Het aanbod

Wij gaan graag in overleg met jou in op de arbeidsvoorwaarden zoals het salaris wat bij deze rol hoort. Bovendien biedt Samsung een heel aantrekkelijk bonussysteem;

  • 8% vakantiegeld;
  • 25 vakantiedagen;
  • Goede Vrijdag vrij;
  • Kwartaal Bonus;
  • Reiskosten;
  • Jaarlijks kortingsbedrag om producten te kopen;
  • Kerstpakket;
  • Verjaardagscadeau;
  • En natuurlijk ruime ontwikkelingsmogelijkheden, zodat je op termijn ook kunt doorgroeien!

Deze organisatie voegt echt iets extra's toe aan jouw cv. Ben jij enthousiast geworden van de vacature Marketing Performance Specialist? Stuur dan snel jouw CV met motivatie. Wil je eerst meer informatie? Bel dan met Charlene Asgarali, 0621132721. Zij staat je graag te woord.

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met:
Exact personeelsintermediair Den Haag
Charlene Van Bunge-Asgarali
Recruitment Coördinator
0621132721.
asgarali@exactpi.nl




Verder zoeken