Verder zoeken

Online Marketing Specialist

De functie

Je gaat werken binnen een online marketing team van 3 personen, waaronder een content specialist en de manager online marketing. Jullie maken deel uit van de marketing afdeling die uit 5 teams bestaat. (CRM, Communicatie, Product marketing, Marketing Intelligence en Online marketing). Het totale team bestaat uit 30-35 personen. Het is een dynamische en veeleisende omgeving waarin het volledige modelprogramma van BMW, MINI en BMW Motorrad centraal staat.

Het is een afwisselende en boeiende functie waarin je voor alle afdelingen de online marketing activiteiten optimaliseert op basis van analytics data. Het betreft de websites van BMW, zoals Mini, BMW, Motorrad, Financial Services en Werken bij. Op basis van zelfgebouwde dashboards geef je data analytics inzicht en daarover ben je de expert en gesprekspartner voor interne stakeholders om meer data-gedreven te gaan werken. Je rapporteert en analyseert de data en je bent proactief (gevraagd en ongevraagd) bezig om op basis van deze data optimalisatie voorstellen aan te dragen aan belanghebbenden. Voor optimalisatie en A/B testen heb je ook contact met het externe marketing bureau en het tag management bureau. De data analytics geven onder andere inzicht in bezoekers en bezoekersgedrag, adword en banner campagnes, funnels, bestaande en nieuwe webfunctionaliteiten zoals chat box, proefrit aanvragen etc.  

Je bent de enige Online Marketing Specialist. Je bent de data analytics expert voor alle interne afdelingen en belanghebbenden op het gebied van online websitedata. Samen met het Online Marketing team creëer je een heldere online strategie voor alle content en geef je opdracht aan het mediabureau en tag management bureau om bepaalde werkzaamheden uit te voeren. Jouw planning en de kwaliteit van het eindresultaat spelen daarbij een belangrijke rol.

In deze baan heb je wekelijks contact met je collega's in München over data analytics en lopende projecten. Deze gesprekken gaan in het Engels over Skype. 

Onderstaande werkzaamheden vormen de kern van een uitgebreid takenpakket De werkzaamheden zijn op te delen in de volgende categorieën en omvatten onder andere:

Tag Management

  • Coördinatie ten behoeve van landelijke campagnes, zowel intern als extern (marketing en tag management bureau))
  • Doormeten van applicaties met behulp van Google Tag Manager (GTM)
  • Opzetten van meetplan in samenspraak met interne stakeholders en mediabureau
  • Bewaken en optimaliseren Tag Management proces (Adobe) met externe bureau en BMW AG

Rapportages

  • Bouwen van geautomatiseerde dashboards in Adobe en Google Analytics ((leads, alerts, 404, etc., campagne, websites, applicaties, etc.)
  • Rapporteren van online prestaties en KPI’s;
  • Analyseren en optimaliseren van data. Opstellen rapportages naar inzichten en het geven van advies voor verdere optimalisatie.
  • Meewerken aan de samenstelling van de online marketing road-map.
  • Optimaliseren van de online klantbeleving o.a. door het uitvoeren van A/B tests en conversie optimalisatie in samenspraak met de Content Marketeer.

Jouw focus in deze functie zijn de dashboards, data analyse en het geven van inzicht en advies en coördinatie naar interne belanghebbenden en externe bureaus over optimalisatie.

Je krijgt een brede en afwisselende online marketing functie voor een prachtig merk met een sterke visie op de toekomst. BMW Group Nederland groeit en realiseert zich dat online geen kanaal meer is, maar de kern van hun marketing aanpak.

De organisatie

BMW Group Nederland is een dochteronderneming van het wereldwijd opererende BMW AG uit München. De organisatie is verantwoordelijk voor de verkoop en marketing van BMW, BMW Motorrad en MINI in Nederland. Om de positie in de Nederlandse markt verder te versterken heeft BMW Group Nederland twee zusterondernemingen; BMW Financial Services en de BMW Retail Group. Solliciteer dan nu op deze functie bij BMW Group Nederland te Rijswijk (ZH).

Jouw profiel

Jij bent iemand die stevig in de schoenen staat en heel goed inzicht (analyse) kan geven en dit kan communiceren naar professionals binnen een corporate organisatie. In jouw huidige baan heb je ook alle facetten met betrekking tot A/B tests en conversies gedaan.

Je kunt mooie inzichtelijke dashboards maken met Adobe analytics. Je kunt dit zo goed, zodat je ook af en toe een dealerorganisatie kunt helpen met het optimaliseren van hun dashboards. Jij bent iemand die de techniek van tag management goed begrijpt omdat je het zelf hebt gedaan. Hands-on ervaring is een must in deze baan als je optimalisatie voorstellen doet aan externe bureaus op basis van jouw inzicht in de data.

Je bent behulpzaam naar collega's en je komt gevraagd en ongevraagd met oplossingen. Je werkt accuraat zoals dit van een web analist verwacht mag worden. Je hebt affiniteit met de automotive branche.

Verder laat jouw CV het volgende zien:

  • Afgeronde HBO opleiding richting marketing en/of communicatie;
  • Je bent minimaal 3 jaar werkzaam bij een Corporate onderneming als online marketeer met als specialisatie dashboards, data analytics en analyse.
  • Je kunt uitstekend communiceren in het Nederlands en Engels. 
  • In deze baan is het van belang dat je zelfstandig te werk gaat en je werk goed kunt indelen (project management).

Je bent nu een expert in online data analytics en toe aan een volgende stap.

Het aanbod

BMW Nederland biedt een baan die je in aanraking brengt met vele aspecten van online marketing binnen de autobranche en waarbij je veelvuldig contact hebt met interne afdelingen en het hoofdkantoor in Duitsland. Je krijgt de kans om het Center of Competence te zijn als het om online data analytics gaat. Je werkt aan alle mooie websites van BMW hetgeen een mooie uitbreiding op jouw CV is.

  • Je treedt direct in dienst bij BMW, je krijgt eerst een jaarcontract
  • Salaris: 3500-4500
  • 24 vakantiedagen en 6 atv dagen
  • Mooie bonusregeling
  • Daarnaast biedt BMW goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen door middel van trainingen en coaching.

Geïnteresseerd? Wij ontvangen graag jouw CV. Wil je eerst meer informatie? Dat kan: bel over deze vacature met Askin Nebioglu, Recruiter Key Accounts, telefoon 06-12092561.

Exactpi Referentienummer: 2404.

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met:
Exact personeelsintermediair Den Haag
Askin Nebioglu
Recruiter Key Accounts
06-12092561
070-3624736
askin@exactpi.nl




Verder zoeken