Verder zoeken

Procurement Officer

De functie

De rol van Procurement officer / Inkoper is een leuke en uitdagende combinatie van inkoop en projectmanagement binnen een dynamisch en premium bedrijf. Als Inkoper ondersteun je de uitvoering van de inkoopstrategie. In deze veelzijdige functie houd je de balans tussen kwaliteit, kosten en planning optimaal en ben jij aanspreekpunt voor stakeholders omtrent inkooponderwerpen. Inkooponderwerpen zijn gericht op diensten en services zoals bijvoorbeeld HR diensten, verzekeringen etc. De taken zijn:

  • Zorgt ervoor dat lokale inkoopactiviteiten effectief, consistent en volgens de vastgestelde richtlijnen en regels worden uitgevoerd;
  • Coördineert het gehele inkoopproces, inclusief de samenwerking met de vak afdelingen en onderhandelingen met leveranciers;
  • Maakt rapporten en analyses m.b.t. inkoopprocessen en - resultaten t.b.v. de Manager Purchasing en / of de CFO;
  • Beoordeelt, onderhandelt en beheert de relaties met leveranciers, de geleverde kwaliteit en resultaten;
  • Is verantwoordelijk voor contractbeheer en contractmanagement in samenwerking met Legal, Finance en andere afdelingen;
  • Monitort de naleving van regels en richtlijnen met betrekking tot inkoopprocessen;
  • Initieert, beheert en onderhoudt prettige zakelijke relaties met alle leveranciers en externe partners op te markt;
  • Identificeert proactief alternatieven om zakelijke risico's of inkoopkosten te verminderen.

De organisatie

BMW Group Nederland is een dochteronderneming van het wereldwijd opererende BMW AG uit München. De organisatie is verantwoordelijk voor de verkoop en marketing van BMW, BMW Motorrad en MINI in Nederland. Om de positie in de Nederlandse markt verder te versterken heeft BMW Group Nederland twee zusterondernemingen; BMW Financial Services en de BMW Retail Group.

Jouw profiel

Wij ontvangen graag jouw sollicitatie als jij jezelf herkent in dit profiel:

  • Minimaal Bachelor diploma, zoals Business Administration of Bedrijfseconomie;
  • Ervaren in inkooptrajecten voor diensten en services;
  • Kennis van inkoopprocessen en tendertrajecten;
  • Tenminste 3-5 jaar relevante werkervaring;
  • Gewend om op projectbasis te werken;
  • Internationale / interculturele ervaring is vereist;
  • Het vermogen om onder druk te werken, sterk gemotiveerd, assertief en integer;
  • Onderhandelingstalent;
  • Analytisch vermogen;
  • Resultaatgericht;
  • Goede communicatieve vaardigheden (zowel verbaal als schriftelijk);
  • Vloeiend in Nederlands, zeer goed in Engels in woord en geschrift, kennis van de Duitse taal is een pre.


Het aanbod

  • Detacheringscontract via Exact voor een jaar met de intentie tot verlenging;
  • Salarisindicatie: 3500-4250 euro bruto per maand;
  • Werkweek: 39 uur.

Ben jij de purchaser / inkoper die wij zoeken? Solliciteer snel! Wil je meer informatie, bel dan naar Charlene Asgarali, 0621132721, zij vertelt je graag meer. 

Deze vacature heeft het ExactPI referentienummer: 1850.

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met:
Exact personeelsintermediair Den Haag
Charlene Asgarali
Recruitment Coördinator
0621132721




Verder zoeken